lunes, 17 de septiembre de 2012

Grandes polvos de la historia - Grans "polvos" de la història

¡Buenas!

Sí, habéis leído bien, polvos. Polvos, a saber: realizar el coito, hacer el amor, montárselo en un Simca 1000 o hacer el "bunga bunga" según Berlusconi. Hoy os traigo la reseña de un libro que me ha gustado tanto por su originalidad como por su rigor histórico: se trata de Grandes Polvos de la Historia, de José Ignacio de Arana. Es un libro que narra diversos hechos históricos curiosos relacionados con la sexualidad de los personajes que aparecen en ellos.

A primera vista puede parecer un poco superficial, pero la verdad es que engancha enseguida y te descubre facetas de la historia que no podías ni imaginar. La sexualidad, pese a quien le pese, sigue siendo un tema tabú y todavía más cuando se tiene que hablar de relaciones sexuales de reyes y reinas: hijos bastardos, hijos reconocidos por el rey pero que en verdad siempre se creyó que eran del mariscal de campo... Y no hablemos ya de sexualidad e iglesia: amores entre curas y monjas, cardenales con deseos irrefrenables, embarazos ocultos entre los muros de los conventos... En un momento histórico en el que los matrimonios unían naciones y el nacer en noble cuna era considerado derecho divino al trono, Arana nos descubre que no es oro todo lo que reluce y que muchos de los rumores y mitos que circulaban por la corte resultaban ser la rotunda y pura verdad de los hechos.



Con capítulos tan destacados como "El embarazo fantasma de María Tudor", "El no tan extraño caso de la mujer barbuda" o "sadomasoquismo en los conventos", Arana crea una obra fresca y pícara, sin perder de vista el sentido histórico ni el sentido del humor. Como me dijo mi madre cuando vio el título: "ver la historia desde la jodienda".

Nota al lector: reconócelo: parece que el sexo aumenta nuestra capacidad de retentiva. Si no te gusta la historia y te parece aburrida, te recomiendo fervientemente este libro ya que aporta un punto de vista nuevo que hace que los hechos, lugares y personajes discurran como en una novela rosa, pero narrando, al fin y al cabo, hechos históricos verídicos y constatados.

Muy muy recomendable.

------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sí, heu llegit bé, pols. Pols, a saber: realitzar el coit, fer l'amor, muntar-s'ho en un Simca 1000 o fer el "bunga bunga" segons Berlusconi. Avui us porto la ressenya d'un llibre que m'ha agradat tant per la seva originalitat com pel seu rigor històric: es tracta de Grans "polvos" de la Història, de José Ignacio de Arana. És un llibre que narra diversos fets històrics curiosos relacionats amb la sexualitat dels personatges que apareixen en ells.

A primera vista pot semblar una mica superficial, però la veritat és que enganxa de seguida i et descobreix facetes de la història que no podies ni imaginar. La sexualitat, tot i qui li pesi, segueix sent un tema tabú i encara més quan s'ha de parlar de relacions sexuals de reis i reines: fills bastards, fills reconeguts pel rei però que en veritat sempre es va creure que eren del mariscal de camp ... I no parlem ja de sexualitat i església: amors entre capellans i monges, cardenals amb desitjos irrefrenables, embarassos ocults entre els murs dels convents ... En un moment històric en què els matrimonis unien nacions i el néixer en noble bressol era considerat dret diví al tron, Arana ens descobreix que no és or tot el que llueix i que molts dels rumors i mites que circulaven per la cort resultaven ser la rotunda i pura veritat dels fets.



Amb capítols tan destacats com "L'embaràs fantasma de Maria Tudor", "Ell no tan estrany cas de la dona barbuda" o "sadomasoquisme en els convents", Arana crea una obra fresca i múrria, sense perdre de vista el sentit històric ni el sentit de l'humor. Com em va dir la meva mare quan va veure el títol: "veure la història des de la jodienda".

Nota al lector: ho has de reconèixer: sembla que el sexe augmenta la nostra capacitat de retentiva. Si no t'agrada la història i et sembla avorrida, et recomano ferventment aquest llibre ja que aporta un punt de vista nou que fa que els fets, llocs i personatges discorrin com en una novel · la rosa, però narrant, al cap i a la fi, fets històrics verídics i constatats.

Molt molt recomanable.

No hay comentarios:

Publicar un comentario