lunes, 11 de junio de 2012

El Temor de un Hombre Sabio - El temor d'un Home Savi

A Yasmín, que siempre anda por aquí... 

¡Buenas!

Le prometí a una suscriptora que haría esta entrada, así que lo prometido es deuda. Hoy os vengo a hablar de El Temor de un Hombre Sabio, de Patrick Rothfuss. Es la segunda parte de El Nombre del Viento (podéis leer la reseña que hice aquí: http://leyendovoyleyendovengoengo.blogspot.com.es/2012/04/el-nombre-del-viento-el-nom-del-vent.html). En su momento ya os dije que El Nombre del Viento me había encantado... pues El Temor de un Hombre Sabio más. Mucho más. ¿Es mejor que el primero? No, creo que ambos son igual de geniales, simplemente el segundo es más largo y me pudo divertir por más tiempo. Es... ni os lo podéis imaginar, uno de esos libros que llega a tus manos y que no quieres que termine nunca. Me parece ingenioso, trágico, cínico, melancólico y tremendamente gracioso.

Patrick Rothfuss feliz como una perdiz tras ser un best-seller mundial
Cara de freak del Señor de los Anillos incluida 

Es muy difícil hacer esta entrada porque el libro tiene 1100 páginas, con lo cual no os voy a contar ni un poquito del argumento ya que a) sería destrozaros el libro y b) sería imposible plasmar aquí tooooooodo lo que ocurre. Simplemente diré que la historia de Kvothe continua y que tiene pinta de que aún queda para rato ya que, pese a las más de 1000 páginas, sólo ha pasado un año de la vida del protagonista, el cual aún es un adolescente.

Ni siquiera soy capaz de plasmar la superficie de este libro. No es que esté exagerando, de verdad me ha parecido buenísimo y la forma de narrar de Rothfuss me ha llegado al corazón. Es consciente de que está hablando de magia y que lo que quiere plasmar es irreal, pero aún así busca metáforas para que entiendas lo que quiere decir, se apoya en la vida real para llevarte a un mundo que sólo vive en su cabeza.

Es uno de esos libros que sabes que terminará haciéndose película. No, no me tratéis de loca, está narrado de una forma muy cinematográfica y tiene todos los elementos para ser carne de cañón hollywoodiense: drama, chico joven y apuesto, grandes escenarios, magia, historias de amor, una gran venganza, comedia, un malo muy malísimo, un bueno muy bueno... No, miento, Kvothe no es un bueno muy bueno, y esa es la gracia del libro: te explica la historia de un gran hombre desde cero, desde sus inicios más duros, desde cuando sólo era un chaval curioso que pensaba que lo que estaba bien para él era el bien universal. Muchas veces el protagonista no hace las cosas correctamente y comete unas estupideces de campeonato, pero no le riñes, simplemente sigues leyendo y piensas: "niños".

Como siempre, aunque esta vez más: muy muy recomendable.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

A Yasmín, que sempre està per aquí... 

Bones!

Li vaig prometre a una subscriptora que faria aquesta entrada, així que el promès és deute. Avui us vinc a parlar del Temor d'un Home Savi, de Patrick Rothfuss. És la segona part d'El Nom del Vent (podeu llegir la ressenya que vaig fer aquí: http://leyendovoyleyendovengoengo.blogspot.com.es/2012/04/el-nombre-del-viento-el-nom-del-vent.html). En el seu moment ja us vaig dir que El Nom del Vent m'havia encantat ... doncs El Temor d'un Home Savi més. Molt més. És millor que el primer? No, crec que tots dos són igual de genials, simplement el segon és més llarg i em va poder divertir per més temps. És. .. ni us ho podeu imaginar, un d'aquells llibres que arriba a les teves mans i que no vols que acabi mai. Em sembla enginyós, tràgic, cínic, malenconiós i tremendament graciós.

Patrick Rothfuss feliç com ell sol en convertir-se en best - seller mundial.
Cara de freak de El senyor dels Anells inclosa

És molt difícil fer aquesta entrada perquè el llibre té 1100 pàgines, amb la qual cosa no us explicaré ni una miqueta de l'argument ja que a) seria destrossar-vos el llibre i b) seria impossible plasmar aquí tooooooot el que passa. Simplement diré que la història de Kvothe contínua i que fa cara de que encara queda per estona ja que, malgrat les més de 1000 pàgines, només ha passat un any de la vida del protagonista, el qual encara és un adolescent.

Ni tan sols sóc capaç de plasmar la superfície d'aquest llibre. No és que estigui exagerant, de veritat m'ha semblat boníssim i la forma de narrar de Rothfuss m'ha arribat al cor. És conscient que està parlant de màgia i que el que vol plasmar és irreal, però tot i així busca metàfores perquè entenguis el que vol dir, es recolza en la vida real per portar-te a un món que només viu en el seu cap.

És un d'aquells llibres que saps que acabarà fent-se pel · lícula. No, no em tracteu de boja, està narrat d'una forma molt cinematogràfica i té tots els elements per ser carn de canó Hollywood: drama, noi jove i ben plantat, grans escenaris, màgia, històries d'amor, una gran venjança, comèdia, un dolent molt dolentíssim, un bon molt bo ... No, menteixo, Kvothe no és un bo molt bo, i aquesta és la gràcia del llibre: t'explica la història d'un gran home des de zero, des dels seus inicis més durs, des de quan només era un xaval curiós que pensava que el que estava bé per ell era el bé universal. Moltes vegades el protagonista no fa les coses correctament i comet unes estupideses de campionat, però no li renyes, simplement segueixes llegint i penses: "nens".

Com sempre, encara que aquesta vegada més: molt molt recomanable.

1 comentario: