martes, 24 de enero de 2012

Mi primera biblioteca - La meva primera biblioteca

Ya que estamos empezando y hablando de primeras cosas en la vida, hoy quiero explicaros cómo fue conocer mi primera biblioteca. La primera biblioteca en la que puse mis piececitos de cuatro años fue la de mi barrio, un edificio muy antiguo de dos plantas, pequeñito pero acogedor. Recuerdo que nos llevaron con el cole (¡cogeos a la cuerda!) para ver a una cuenta-cuentos. La cuenta-cuentos era una chica adorable que tenía ese timbre de voz tan dulce que sólo las cuenta-cuentos tienen, y antes de empezar el relato nos dijo que iba a echarnos "polvitos mágicos" para crear la magia del cuento. Recuerdo ese momento como si fuera ayer: sacó un botecito metálico donde estaban los polvitos mágicos y yo pensé: se parece a los botes de purpurina que tenemos en el cole para decorar las postales de Navidad... Pero no podía ser eso, porque lo nuestro era purpurina del todo a cien, y aquello era puro polvo mágico traído de Nunca Jamás como poco.
              La chica cogió un puñadito de aquel producto y todos miramos su mano para ver qué color tendría el polvo, cómo caería, qué iba a aparecer cuando soltara ese polvo. Resultó ser una purpurina plateada que nos dejó a todos maravillados y la mayoría levantamos las manitas para poder coger alguna de esas partículas y examinarla a conciencia. Me quedé un poco decepcionada al comprobar que ese polvo mágico no estaba sacado del cuerno de un unicornio ya que olía a purpurina, se quedaba pegada en el pelo como la purpurina e incluso sabía igual que la purpurina. Aún así, el efecto fue increíble.

               Si os soy sincera, no recuerdo cuál fue el cuento ni cuanto duró, pero recuerdo que al subir las escaleras y ver toda aquella sala llena de libros y con mesas de diferentes tamaños y cojines en el suelo para sentarse a escuchar a la cuenta-cuentos, pensé que era la mayor cantidad de libros que yo vería nunca juntos. Ahora he ido muchas más veces a aquella biblioteca que en realidad es un palmo y que hace mucho tiempo que ha quedado obsoleta y un poco viejuna. Pero alguna vez he visto de nuevo una sesión de la cuenta-cuentos y he comprobado que, aún hoy, con nuestros móviles con Internet, nuestros viajes a Marte y nuestra leche sin lactosa, la cara de los niños al ver caer el polvito mágico no tiene precio.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ja que estem començant i parlant de primeres coses a la vida, avui vull explicar-vos com va ser conèixer la meva primera biblioteca. La primera biblioteca on vaig posar els meus peuets de quatre anys va ser la del meu barri, un edifici molt antic de dues plantes, petit però acollidor. Recordo que ens van portar amb l'escola (agafeu-vos a la corda!) Per veure a una compte-contes. La compte-contes era una noia adorable que tenia aquest timbre de veu tan dolça que només les contacontes tenen, i abans de començar el relat ens va dir que anava a donar-nos "polvitos mágicos" per crear la màgia del conte. Recordo aquell moment com si fos ahir: va treure un potet metàl · lic on hi havia els polvitos mágicos i jo vaig pensar: s'assembla als pots de purpurina que tenim a l'escola per decorar les postals de Nadal ... Però no podia ser això, perquè el nostre era purpurina del tot a cent, i allò era pur pols màgic portat de Nunca Jamás com a poc.
              La noia va agafar un grapadet d'aquell producte i tots vam mirar la seva mà per veure quin color tindria la pols, com cauria, què anava a aparèixer quan deixés anar aquesta pols. Va resultar ser una purpurina platejada que ens va deixar a tots meravellats i la majoria vam aixecar les manetes per poder agafar alguna d'aquestes partícules i examinar-la a consciència. Em vaig quedar una mica decebuda en comprovar que aquest pols màgic no estava tret de la banya d'un unicorn ja que feia olor de purpurina, es quedava enganxada als cabells com la purpurina i fins i tot sabia igual que la purpurina. Tot i això, l'efecte va ser increïble.

Si us sóc sincera, no recordo quin va ser el conte ni quant va durar, però recordo que en pujar les escales i veure tota aquella sala plena de llibres i amb taules de diferents mides i coixins a terra per seure a escoltar al compte-contes, vaig pensar que era la major quantitat de llibres que jo veuria mai junts. Ara he anat moltes vegades a aquella biblioteca que en realitat és un pam i que fa molt temps que ha quedat obsoleta i una mica vella. Però alguna vegada he vist de nou una sessió del compte-contes i he comprovat que, encara avui, amb els nostres mòbils amb Internet, els nostres viatges a Mart i la nostra llet sense lactosa, la cara dels nens al veure caure el polvitos màgicos no  preu.



No hay comentarios:

Publicar un comentario